Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 12, 2010

realiti

br kejap td aku bc status fb salah sorg kwn sekampung aku...tibe2 aku jd sebak...die membayangkan seorg org tua yg lapar tapi takde duit nk bayar...belek makanan sambil tgk harga, selok kocek tp tak cukup duit...terus jln sambil redha...

br je bace aku dh bole bygkan perasaan kwn aku yg berada dlm situasi tu...aku bersyukur sbb aku tak penah berkire2 nk membeli makanan...tak penah rase takde duit nk beli mkn...sekurang2nye klu takde duit, call ayah ckp takde duit n tak lame pastu terus ayah mskkan duit...

dan aku jugak bersyukur kerana walaupun aku tak penah merase kekurangan sekurang2nye ati aku lembut...nmpk mcm keras tp sebenarnye sgt2 fragile...ati aku penuh ngan rase simpati...tak sampai ati slalu menjadikan aku sebagai mangsa org yg suke mengambil kesempatan...bkn sekali 2 tp berkali2...tp aku tak serik utk bersimpati atau kesian ngan org...


No comments:

Post a Comment